Wednesday, November 24, 2010

Na casu Srpskog jezika i knjizevnosti (part II)...

Na proslom casu, mala Dzejka je pokazala svoje (ne)znanje iz gramatike srpskog jezika i knjizevnosti. Tvrdila je Dzejky, da vokativ ne postoji, tvrdila je kao da se avgusta ne boji. Zlatokosa curica zvana Diva, rekla nema vokativa i ostala ziva. Tvrdila je da ce novinarka biti, kaze Ceki ne moze, jer mora prvo padeze nauciti. Ko ne zna svih padeza sest, Diva kaze ne moze medj' obrazovan svet. Deca joj se smejala, verovala nisu, sta to Dzejky zbori, da li od temperature gori. Kad se graja stisa Dzejky opet istupi, kaze sest je padeza i mrtva hladna opet lupi. Nastavnicii se slosi, glava je zabolje, rece malo Dzejky da se gubi napolje. Iznervirana Dzejka, malu torbicu zgrabi (tada nije bilo LV, imala je neku platnenu sa buvljaka, sa likom Pretty Faky), krupnim koracima poce ka estradi da grabi. Jos jedno hladno novembarsko jutro je svanulo, prvi cas, opet srpski jezik i knjizevnost. Opet muka za devojcice, koje misle da su neko, a zapravo su niko. Opet muka za nih malene, sto su umislile da su velike. Opet muka za njih "koplex dive", koje misle da je Obama iz Kine. Danasnji dan je posebna muka, donela nastavnica ocenjene pismene, pucice u razredu prava bruka. Nastavnica za katedru sede, hoce od muke da se pojede. Ucila ih je da pisu, one samo znaju da brisu, ucila ih je gramatici i pravopisu, ali one za to nisu, pokusala je, dala sve od sebe, ali kad ne ide, ne ide.

Nastavnica: Pregledala sam vase pismene zadatke i sve sto vam mogu reci jeste, sramota. Ne mogu da verujem da ucenici vaseg uzrasta prave toliko gresaka u pisanju. Vi ste moj neuspeh, najgora generacija kojoj sam predavala. (Dzejka se smeulju) Sta je smesno gospodjice Kej? Gadosti koje ste napisali u vasem pismenom zadatku ne mogu ni da procitam pred razredom. Sramota me je zbog tebe. Ti devojko ni padeze ne znas, tvoje recenice su besmislene. Ne mogu se cudu, nacuditi kako si uopste pisala prethodne pismene zadatke. Samo me interesuje ko ti ih je pisao? Mama Beautiful? Ili mozda mali Basara? Neuspehu moj. (ZuhRiri place od smeha u poslednjoj klupi) A ti ZuhRihanna? Sta je tebi smesno? Zelis li da citam tvoj poslednji sastav pred razredom? To zelis? Da cuju kako si prosta i nepismena? Vece gadosti u zivotu nisam procitala. Mislila sam da je gospodjica Kej moj najveci neuspeh, ali ne ti si. Tema je bila "Ovo je Srbija", a ti mi pises o nekim da se spustim na tvoj nivo pa kazem baba serama, o nekom Bokici, i Farmi. Zasto nisi pisala o prirodnim lepotama nase zemlje, nego si mi nasla da pises o ludoj Nasti. Pa ko je ona uopste? Moram reci da sam iskreno zabrinuta za tebe. Sta ces ti od svog zivota, da odes u pevaljke? To ti je cilj u zivotu? E moja ZuhRihanna... pa onda jos drugaricu iz odelenja vredjas zbog izgleda, pa jos u pismenom zadatku. Zar ti? Pa u cudu sam se nasla kada su te deca zezala da si buca, pa onda dolazila tvoja mama i pravila haos u skoli. Eh, moje dete drago, pa se jos radujes tudjoj nesreci. E moje dete, jos si ti mlada.
ZuhRihanna (drsko): Nastavnice, ali pisala sam ja u pismenom i o Beogradu!
Nastavnica: Sta si pisala muko moja? Sta? Evo deco sad cu vam procitati neke delove ZuhRihanninog sastava. Nisam htela, ali kad je ovako drska moram. Umesto da obori pogled i ne progovara od sramote, ona se jos suprostavlja. Molim vas deco poslusajte...
Dzejka (dobacuje): Puce bruka! Pa posle pricaj da sam bila sa Bokijem iz VIII-2, jer mu je tata bogat!
Nastavnica: Kej, smiri se! Nemoj i tvoj sastav da pocnem da citam (Dzejka se zacrveni u licu kao jabuka) Molim vas deco poslusajte neke recenice iz pismenog zadatka, da ne kazem sta drugo, vase drugarice. Neki su se, čitam i ne verujem, posle te kolumne ukakili figurativno, a neki bogami i bukvalno! (Jbt, pomisliće ljudi da sam veštica, da bajem, bacam čini,ccc). Nesrećni Bokica 13 se do te mere uneredio na farmi da je Željko Mitrović već počeo da traži novu lokaciju za sledeću sezonu. Šta će čovek, kontaminirao mu zemljište! Al’ Bokijeva je bruka, kako da vam kažem, laka kategorija - nju će da opere prašak za veš, na 90 stepeni. Dobro, i uz jedno pola kile izbeljivača... A i biće koristi za biljni i životinjski svet ako iz tog đubriva nikne neki lep cvetak, na primer. Bokijev trtičnjak, recimo. Al‘ šta će ona Luda Nasta, e to pojma nemam! Dok sam citala ove prostote knedla mi je bila u grlu, kako da pokazem ovo inspekciji kada budu dosli u nasu skolu? Kako? Ali to nije nista slusajte dalje. Zamislite kakav bi to prizor bio. Nasta razmenjuje recepte sa Zlatom, a dragi joj menja pelene ukakanoj Bokici 13!!! Bila bi joj to, baj d vej, idealna prilika da stane na crtu Ekremu, pa da Srbija već jednom dobije odgovor na pitanje: „Ko je vlasnik najkreštavijeg estradnog trilera svih vremena“? Ha-ha. Već vidim Jevrića kako je otkačio Vendi i pronašao novu, blajhanu muzu, kojoj po ceo dan peva: „Gola, gola, skini mi se gooola, ja sam draga tu-ristaaa, budi malo nu-distaaaaa!“ Al‘ šta mi je najkrivlje... Ostade tako Luda Nasta podstanarka do kraja života... Kakva tragedija, jebote! Deco moja, recite vi meni, kako da izadjem direktoru na oci kada ovo inspekcija procita? Eh, ZuhRihanna moja. A pomenula je i Beograd nije, da nije, pa kaze: Taman nam se učinilo da je to dugo najavljivano preseljenje na Dedinje gotova stvar, kad ono...TRT! Onda pominje neke zatvore, hapsenje po Dedinju, eto opet je pomenula cuveno beogradsko naselje, pa pominje necijeg caleta, decu, stvarno ne znam sta bih vam rekla. Verovali ili ne, opet došlo vreme da gojazne pevačice valjaju preparate za mršavljenje! Da se razumemo, ovog puta nisam ja u pitanju. Časna pionirska! Sedim tako pre neki dan kod frizera i ispod haube slušam kako moja koleginica, znana i kao Okica, silno želi da smrša... Obilazila, pričaju ljudi, neke doktore, nutricioniste, pa je ovi otkačili kad su videli da je nepopravljiva. Težak slučaj. E sad, to sve ne bi bio problem da me ta ista Oki nije sačekala kod kuće; sva vitka i nasmejana, kezila se sa TV-a ko luda na brašno, u reklami za, obrati pažnju - NAPITAK ZA MRŠAVLJENJE! Kome verovati, pitanje je sad, Okici ili vagici?! Eto Okice pomenula je i tebe. Treba sramota da je bude. Drugaricu iz klupe proziva. Stvarno deco... (cuje se zvono) Dobro je da se ova agonija konacno zavrsila, sledeci cas zelim svi da naucite padeze i napisete po pet prosirenih recenica. Ko ne uradi domaci zadatak ostavicu ga na polaganju! Opsimenicu ja vas, pa sad. 
Ucenici: Dovidjenja nastavnice!
Nastavnica: Dovidjenja!

I tako se zavrsi jos jedan cas srpskog jezika i knjizevnosti, koji je jos jednom u prvi plan istakao cinjenicu da nasa omladina i ne mari toliko za pravopis i gramatiku. Ovih dana nase "zvezde" i oni koji se tako osecaju izbacuju spotove u promet, te mala Mia sto kazu da je najjaca u gradu, pa neustrasiva zena ratnica, pa onda i brother Mare Serifovic, kcerke Vere Serifovic, za koju onomad rekose da "solidno" peva... Iskreno nzm cemu tolika panika, pa ona je izbila u prvi plan, tek kad je Mara pobedila na Eurosong-u. So, where is the problem? Sta ona uopste peva? Ja znam samo za duet sa Marom, i to je to. Eh da znam i da je bila u novine kad se udavala... i razvodila. Eto toliko je poznata. Lady Gaga i Justin Bieber su devojke koje drze monopol nad muzickom industrijom,,, aaaaaaa kako mrzim kad ovako lupim to su decaci koji drze monopol... ma iskreno nisam sigurna sta su, al da drze monopol drze. Svaka dodela nagrada ili trijumfuje Dragana ili Biberche. Strandzerka, Miley Cyrus se malo "povatala" s nekim likom za 18-ti rodjus, i svi mediji u soku, Amerika je u transu... Pa sta devojka se provodi, mlada je! Za kraj pesma borther-a, Mare sto Bogu ne moze da laze dok se moli http://www.youtube.com/watch?v=Katom2-OER4&feature=player_embedded Kada je Diva snimila insomniu svi su patili od iste, mozda je tahikardija sledeca bolest koja ce zahvatiti Srbiju?

Znate zasto me volite, vasa Pchela

No comments:

Post a Comment